Fullrulle

Mamma och pappa va förbi idag när dom väl va här så svängde mormor förbi sedan kom brorsan och emsan också så fullt hus, skönt som bara den! Och gissa om jag blev glad då mamma och pappa hade köpt mat tre stora papperskassar med mat så nu har vi i några veckor basutbudet MUMS!

Dom tittade över mercan också en gång till, de är bara att beställa en ny startmotor men 1000kr var ju ändå ganska billig lagning. Sedan ställde dom in förgasaren på forden och den vart bättre än någonsin, härligt att de bara är att tuta och köra nu, svärmor ska även laga stolsitsen så då blir passarserarsätet användbart igen. Peter tittade över volvon inför besiktningen, bara en blinkers som är opålitlig och ev kolla avgassystemet så de inte är några läckage men de hinner vi nog

Groparna till staketet blev grävda idag och nu är de bara att gjuta ner stolparna, jag planterade en häggmispelbuske idag också och försökte gräva upp syrenerna men fanns inte en chans att jag kunde göra de med bara spaden vet inte alls va jag hade för önsketänkande. Men vi ska låna en minigrävare så ska pappa hjälpa oss att planera gården, gräva upp syrenerna och diket!

Vi planerar även för att göra till gräsmattan och lägga grus i sommar! vilken skillnad de kommer bli på tomten!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0