Akut dag

Imorse vaknade jag av en grinig lowa, hon fick knappt i sig någon mat och kändes lite varm. Suck ska hon också bli sjuk?! Tog tempen ja den va 38,8, jaha tänkte jag vad ska man göra nu. Väckte sambon sedan så ringde jag sjukvårdsupplysningen och berättade läget. Jag fick vänta 30 minuter men fick bra hjälp när jag väl kom fram. Jag fick remiss direkt, sa att jag trodde de va halsfluss eller virus från sonen som nu fick behandling att hon hade feber och värkar ha ont i halsen. De va ingen stress men jag skulle behöva åka in under dagen.

Fixade barnvakt åt Ille, tur svärfars bor nära är verkligen guld värt. När vi väl kom på akuten gick de riktigt snabbt fick prata med bra personal. Läkaren kom ganska omg men nämnde att de inte va så troligt att hon skulle ha halsfluss de är tom ovanligt att barn under 2 år får halsfluss. Han hade jobbat i 10 år och aldrig varit med eller hört om att en sådan liten bebis på tre månader skulle ha halsfluss. Jag argumenterade inte utan litade ändå på honom men han gjorde en undersökning Men dom vill tydligen ALLTID kolla på barn under 6 månader med feber, hade jag ingen aning om faktiskt. Han tittade i halsen, hmmmade sedan sa han att vi troligtvis hade rätt att hon hade nog ett tidigt stadium på halsfluss som han kunde se. VI HADE RÄTT och en läkare sa det!!! VARS kom de ifrån? ja hon fick medicin och sedan togs ett halsprov, så under veckan får vi väl se om de är bakterie eller virus. Bakterie är alltså halsfluss som ska behandlas. Men ja vi får väl se va de är Ilias är iaf mkt mkt bättre och nu ikväll låg tempen på 36,9 typ för en kvart sedan så jag hoppas de fortsätter så. Lowas låg på 38,2 så vi får se hur de går om hon är feber fri imorgon kväll eller om de fortsätter.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0