Ilias börjar dagis

Småttingarna 7 veckor Ilias och Lowa

Fattar verkligen inte att tiden går så fort, idag fick jag papperna, idag så skriver vi på att Ilias börjar dagis i Aug. Det är förvisso typ 6 månader kvar. Men vi kom in på vårt första handsval så de känns ju bra ändå.

Peter har även haft sin första arbets dag, i måndags. Så nu har jag tagit barnen själv tre dagar och det går super! Gruvar mig mer för nästa vecka då, man ska båda kidsen vid läggning. De är guld när man är två kan ja ju säga.

Vi har inte gjort några större projekt som att vara på öppna förskolan för barnen är sjuka. Ilias hade 39 i feber igår och båda barnen är snuviga och hostiga. Ilias är på bättringsvägen men Lowa är mera snuvig nu. Men Ilias har pysslat med vattenfärg och fingerfärg, sedan är vi minst ute 1,5 timmar per dag på förmiddagen, idag dammsög vi, ilias med sin och jag med min. Peter går ut en stund sedan på eftermiddagen med Ilias också vilken också är bra för då är han lite lugnare vid middagen. Just nu så vaknar Lowa på eftermiddagen och är vaken några timmar då är de inte riktigt läge för att vara ute, matning och sedan har hon värsta träningspasset, smilar upp sig och vill ligga själv och utforska världen, inte ligga i vagnen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0