Stukad fot

Ja idag fixade vi till en lite rabatt vid häggmispel trädet, vi ska inte ha så mkt där nu satte vi dit en hosta eller va de hette och sedan ska jag bara sätta dit lite vitsippor, sedan tänkte vi lägga stenar runt, peter tycker vi ska ha stora stenar så jag går och hämtar en stor sten i stensamlingen när jag sedan går på våran gropiga gräsmatta trampar jag snett med en stor sten i armarna och de knakar till i foten jag faller bara som ihop. Aj aj aj! Jag lindar fort om foten och de känns rätt bra under dagen, typ hela dagen jag törs stödja mig på foten och om jag belastar helt rakt får jag inte så ont. Så jag kör på ganska i vanlig takt, lite lugnare kanske, bar på barnen, dolade på lite lätt här hemma medan peter spikade lite på bron, badade barnen osv. De jag kanske inte tänkte på var väl att man kanske ska vila mera när man stukat foten. Så ikväll när jag då tänkte att nu lindar jag upp foten och tittar hur de ser ut. Aj aj aj jag får nästan panik så ont gör det, försöker sedan linda foten med den ända kassa lindan jag har och ligger still resten av kvällen. Nu kan jag iaf gå, tidigare ikväll var de inte roligt.
 
Än värre va väl när jag hade benen i högläge så blir höfterna i fel läge antingen om en nerv kommer i klämm eller om de är något fel på själva bäckenet men de låser sig också. Både jag och peter skrattade åt hela situationen när jag inte kunde ta mig upp ur soffan pga höften sedan inte stödja mig på benet pga båda höften och foten som dessutom är samma ben. Med lite gymnastiska övningar så knakar höften till och jag är tillbaka i läget då de bara är foten som är ett problem.
 
Men de är tur jag har peter han tar lowan i natt om hon vaknar så jag inte behöver gå runt och varken bära på henne eller göra någon mat. Hoppas bara att de är bättre tills imorgon, för dehär va inte kul.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0