Lite egen tid

Ilias somnade nyss, lite typiskt faktiskt, vet inte om de berodde på mina gonattsagor om den lilla gumman av elsa beskow eller min hitta på saga om den ledsna sälen eller om de berodde på att han hade ont i benen. Lite titt som tätt klagar han att han om att han har ont i benen han stryker på dom och så vill han att man ska blåsa. Men vi hade de mysigt ändå jag och lill grabben.

Go natt sagorna berättar jag utan böcker och han är helt tagen av sagorna. Men dagen sagor var lite läskiga tror jag. Han tyckte synd om katten och ville nästan börja gråta när jag dramatiskt berättade att gumman sa "schaaas katta schaass och sprang ut till skog och kom aldrig mer igen" så då fick jag vacker berätta att kisse kom tillbaka och fick mat av gumman då blev ilias glad igen. Den ledsna sälen som letade mamma var väl inte heller helt ok gonatt saga men han var helt tagen bara av att jag berättade så jag tycker att de måste verkligen utveckla hans fantasi imorgon blir de bättre sagor. :)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0