Ultraljudet

Ja nu rubbades verkligen min gissning på denna bebis. Den vägde nu i v 37+2 2600g och beräknas väga i v 40 3000-3100g. Så är ganska skönt om den växer till sig lite i magen så den inte är så liten, även om man längtar som bara den efter liten. Hon som gjorde undersökningen sa att jag nog skulle räkna med att bebisen skulle stanna hela vägen ut + lite extra, så inte bara två veckor utan "du kan ju räkna med 5 veckor".

Vet inte vilken av måtten som var vad men utifrån uträkningen så var
mått 1 v 33+2
mått 2 36+1
mått 3 37+1

Så denna bebis kan fan aldrig vara i v39 som jag trodde från början. Om jag skulle gå efter mina mått skulle jag vara beräknad till om 4 dagar. Men nu när man ser hur stor eller ja Liten bebisen är så blir man tveksam så jag måste väl inse att bebisen bara är i v 37.

Flödet var bra, verkligen en kurva som följde skolboksexemplen och fostervattnet var ca 99 och normal var mellan 80-250, då jag låg som bra där.


Kommentarer
Gojj

men?!? jag som trodde bebis skulle komma om ngn vecka :P

2012-01-26 @ 16:19:48
URL: http://detlillaunderverket.blogg.se/e


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0