Plugga med sjuka barn

Ja nu är det andra dagen jag pluggar, förra veckan satt jag en dag och lyssnade på föreläsningar. Idag gjorde jag dom obligatoriska uppgifterna, som ska vara klara på fredag. Är klar nu, men ska bara renskriva. Trodde för en sekund att jag hade valt fel inriktning men efter ha tittat en extra gång gick uppgiften hur bra som helst, var absolut inga problem. Felet var nog att jag trodde att jag kunde snabbräkna allt i huvudet, utan att nästan skriva ner siffrorna. Måste bli bättre på att försöka skriva ner då går de ju fortare i slutändan.

Resten av veckan ska jag läsa igenom 150 sidor sedan göra de 50-11 tillhörande uppgifterna också.

Ilias är på bättringsvägen han har sovit 6 timmar idag, typ på mig. Inatt sov han också på mig, det är inte jobbigt fysiskt men lite psykiskt utmattning kan man ändå känna efter en dag med en son som vägrat vara själv mer än 2 minuter. Trots febern har han ändå ätit rätt bra, välling, massvis med vätska, middag och en knäckebrömacka.

Peter kom hem och var så underbar han gjorde mat och tog ilias. Jag kunde då börja plugga och nu är det värsta kraven bortgjorda. Är ju bara att plugga inför slutprovet och känner jag mig rätt så måste gör jag det inte långt i förväg utan inväntar sista veckan dagarna plugg maraton.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0