Lelas 1 år och 2 månader

Ja ibland jag ska prata fort eller har mycket att göra så blir Ilias namn så lätt lelas,  jag känner mig när jag säger fel namn till mitt egna barn!

Ilias han verkar behöva sova lite mindre nu, bara en gång om dagen, nu är de mindre och mindre sällan han behöver två sovturer. Vi leker otroligt mycket med honom nu men han är väldigt självständig också. Och nu händer de så himla mycket i utvecklingen.

Han kan säga

Mamma, pappa, peter, vovve, rumpa, bajs, hej, kisse, där, titta, tutte, wii, saft, mer, dricka sedan tror jag har glömt några ord

Han har sagt farmor, mormor, morfar och farfar några gånger men inte på beställning

Han kan dricka själv med vanligt glas sedan några månader, när han dricker så säger han ahhh

Han kan låta som ett lejon, en gris, en vovve, ett får och en bil både pruttljud och brum brum

Han vet vars ögon, näsa, mun, fot, mage, huvud, hår och öron är.

Han kan sparka bollar och kassta boll

Han hämtar grejer som man frågar om, typ skorna, mössan osv
Han försöker ta på mig skorna om han vill att vi ska gå ut

Hans favorit grejer är bilar, duplo som han just börjat kunna bygga och riva, han lagar mat, gungar på gungleksaker och säger WII, han matar nallar och kramar och pussar både gosedjur, vänner och dockor. Han älskar hans djur, små plastdjur som han bär runt på han en hel låda med olika plastdjur.

Han kan rita på både golv, bord och papper :P

Han går bra både inne och ute och vill verkligen springa, klättra upp på de mesta


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0