Städ dag

Bakade scones till Peter imorse, så han skulle få varmt bröd till frukost. Tänkte städa idag medan peter lägger golvet. Sedan blir det och ta hand om tvätten och göra iordning hallen och köket på övervåningen ser ut som 7 svåra år uppe nu när man vill ha tillgång till allt. Ska baka chokladbollar och göra lunch också. Nästa soliga dag ska jag putsa fönsterna också för de behövs verkligen då ska jag passa på att tabort de persienner som är trasiga och fula.

Helgens planer är att på fredag åker Peter och hämtar en släpvagn så vi kan köra och hämta byggställningen så vi kan börja med fönsterna medan jag pluggar färdigt så inlämningsuppgiften tills nästa vecka är klar. Sedan så om golvet inte blir klart idag göra färdig det och börja med socklarna som är det ända som måste kapas och målas men de går ju otroligt fort egentligen.

På lördag så hoppas jag att vi kan montera byggställningen om de är fint väder annars så ska vi nog rensa i källaren och övervåningen för jag håller på att bli galen av alla grejer.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0