Djurjakt

hehe inte riktigt så, jag är så himla sugen på att pröva på att ha får och höns över sommaren för att se om det är något för mig så idag har vi varit på granngården och kikat på lite tillbehör för just höns. Jag har kikat lite på lite olika höns, eller snarare kycklingar för många lägger ut kycklingar på blocket nu. Får se om vi kan låna några får och få tag i lite fårstängsel så kanske de kan bli lite billigare, att hyra över sommaren skulle gå 800 kr per djur vilket är ganska dyrt då man kan köpa de för 1000 kr. Men jag forskar vidare och ser vad vi kan komma över så kanske de blir snart en liten bondgård här.

Jag skulle vilja ha 10 kycklingar och kanske högst fem får så vi ser vad de blir tänker absolut inte pröva på med så många på en gång men 5 kycklingar och kanske en tacka med två lamm skulle vara lämpligt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0