Middag avklarad

Ja just nu är vi tre trötta familjemedlemmar, dock är den minsta, minst trött! Idag har vi hunnit en hel del, tvättat, handlat, rensat ogräs, plockat och små städat, gjort lunch och middag förståss. Peter gick ut vid nio tiden för att spika sidorna på den nya bron redan vid tre tiden var han klar. Ja nu är den bara en liten bit som inte syns som ska spikas. Nu ska vi bara vänta på lite finare väder så vi kan olja in den.

Trodden mina vinbär skulle vara mogna för plockning eftersom när vi var i sundsvall så var dom helt mogna där. Men här var dom långt ifrån mogna. Tänkte kolla någon dag sedan, om vi får tid, om de finns lite blåbär. Skulle vilja ha en 10 liters hink med blåbär sedan skulle jag vilja ha hjortron och hallon också. Rabarberdricka och rabarbermarmelad tänkte jag försöka mig på sedan. Mina rabarber är nämligen snart döda.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0