Vaccin imorgon

Imorgon ska vi åka på BVC för att ge 5 månaders vaccinet, är drygt att vänta på att Ilias ska bli sjuk, eller ha ont. Men är förberädd med alvedon så jag klarar mig nog. Men de värsta är nog att Peter jobbar kväll så jag blir ensam om kvällarna och sedan så jobbar han så sent och han måste ju sova bort nästan halva dagen för att orka. På dagen är de andra grejer han måste hinna också, så som skotta osv för det gör inte jag, det är inte min grej liksom. Vi är inte så jämlik på de viset och de är ju jag som sköter mat, handling, planering, städning, (är inget fan av de men gör de iaf 1 gång i veckan eller ja förhoppningsvis) ekonomi, tvättning, undanplock efter Ilias och Peter, läggning och rutiner med Ilias, samtal till banker, skattemyndigheter, försäringsskassan, osv om jag kan sedan så pluggar jag på 50% när jag har tid över. Men peter sköter typ allt praktiskt skottar, renoverar, allt med värme, vatten, el och bilar hänger upp tavlor, krokar och monterar möbler och förståss gör i princip allt jag säger :).

Oh my good
känns som jag håller bli lite sjuk på råge, är liksom i förnekelse forfarande vill inte bli sjuk så jag tror om jag intalar mig själv att inte bli sjuk eller vara sjuk så undviker jag de liksom- kanske funkar?!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0