Min älskling

Härom kvällen så satt vi och pratade i timmar, stängde av tv och bara pratade. Peter är den mest omtänksamma killen jag känner, han vill alla så väl och är verkligen en klippa. Snart har vi varit tillsammans i 4år och jag kan med glädje säga att vi bara älskar varandra mer för varje dag som går. Och visst vi kan bli lite aggresiva mot varandra och har våra diskutioner som alla andra men vi har verkligen klickat från första början, vi kunde prata med varandra som vi hade känt varandra hela livet.

Jag har verkligen inte insett hur mycket Peter älskar mig förrän häromdagen då han säger.

"alltså jag vill gifta mig i sommar"
"i sommar?" säger jag
"ja de känns alldeles för länge att vänta någe längre, jag vet att det inte är läge och de blir mycket bättre om vi väntar. Men jag vill vara gift med dig och visa världen hur mycket jag älskar dig."

Jag är ju lite gammalmodig på någevis och ville gifta mig innan jag fick barn. Men nu blev de ju inte så, Peter tyckte vi var lite unga och ville vänta med att gifta sig till senare. För mig betyder ett bröllop så mycket, det betyder på någevis mer än att skaffa barn än att skaffa hus. För mig är det verkligen betydelsen av att man älskar varandra och vill dela resten av sitt liv med sin partner. Beror nog på att de flesta förlovar sig hit och dit, de flesta skaffar barn utan att tänka, de flesta köper hus men 50% separerar om de inte var mer. Men det är inte så vanligt att man gifter sig.

Vi kommer dock inte att gifta oss i sommar, jag vill ha lite mera budgett för det och jag behöver minst ett år för att planera. Och det är ju jag som planerar allt och ett bröllop bara för att gifta sig är inte riktigt min grej. Så får se om de blir mera prioriterat när jag väl har en bättre inkomst.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0