Julgris, vilka gick upp under julen?

Hihi ja man hör ju från alla möjliga håll att de flesta gick upp under jul, 2-3kg som har etsat sig fast. Ställde mig på vågen och chockad så ser jag att jag gått upp 3 kg under jul! Ja så förra veckan bestämde man sig att jag skulle kämpa på lite mera med vikten. Eller ja inte med vikten utan rutinerna med att äta.

Mål 1 är att äta 3 gånger om dagen, jag får kämpa otroligt mycket för att överhuvudtaget äta något innan middag. Har en känla av att det är bortkastad av tid och inga riktiga hungerkänslor har jag om jag inte ätit på flera dagar, men de är humöret som tar stryk. Men nu måste de bli andra bullar då Ilias börjar bli lite större och äter riktig mat. Ja sedan nyår hag jag gått ner 1 kilo iaf så jag har ju gått ner lite men som vanligt vill man att allt ska hända direkt.

Mål 2 är att drick vatten/saft/mjölk istället för läsk

Mål 3 är att bara äta godis på helgen, blir så knepigt när man är hemma och mysar varje kväll när Peter är hemma. Plus att peter älskar chips cola ostkrokar, god mat, skräpmat så är det svårare att stå emot när han vill ha allt dedär när han övertaget pratar om det.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0