70 dagar

70 dagar kvar, det känns inte så länge till lilla plutten kommer. Och nu blir det ett äventyr med två små yrväder.

Kände att lillrackarn hade hicka idag, första gången jag kändet det. Efter några minuters tickande våldsparkade den åt alla håll och kanter för att några sekunder senare fortsätta hicka. *skrattar och tänker på min förstfödde vilding till son som får sina utbrott om vart annat.

Min underbaraste lilla Ilias som kan verkligen ha ett temprament som heter duga. Då han blir riktigt arg måste han slänga det han har närmast i golvet, han går emot mig eller peter och slår oss. Sedan kan han gå och hämta grejer om det inte finns något lätt tillgängligt för att sedan bara kasta det i golvet. Lilla tempramentet kan man gott ana sig framträda. Och som vanligt försöker jag med min pedagogiska röst säga att man minsann inte får slåss, samtidigt ser jag ju mig själv och min familj i hans heta temprament så jag kan nästan inte hålla mig för skratt men skam den som ger sig.

Var på lunch hos min mormor idag då hon försökte mata honom fanns det säkert 10 skeptiska ansiktsuttryck, till råga la han glaset på tallriket och gav mig den "här". Han var inte alls imponerad av den goda kycklingsåsen och potatisen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0