Barnmat

Ja idag gjorde jag lite köttfärsås, majs och palsternacka till Ilias. Får väl se va han tycker om allt om någon dag eller så. Idag fick han, potatismajs, ärtor och broccoli. Broccoli och ärtor funkar bra men potatisen vill han bara kräkas av så jag vette tusan, får försöka igenom om några dagar. Gröten funkar ju nu iaf och magen mår bra av det så de känns skönt att de funkar. Antingen får han gröt eller någon smakis, han är ju alltid så nöjd att man ibland glömmer bort att han kan ju faktiskt vara hungrig. Inga mamma poäng där inte men förrut var de ju så lätt vare onöjd så vare ju för att han inte ätit. Nu är han typ alltid nöjd. Rullar runt och pratar hur mycket som helst!

Hittade en kokbok för barn upp till 1 år lite roligt så man får lite insperation så till veckan kanske jag ska vara så ambistiös att jag köper mera islådor som jag kan göra iordning och frysa in.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0