Fostervatten

Ja var ju på Ul igen efter förra veckans besök då dom sa att bebisen skulle väga max 3200 vid BF till nu då max 3400g. Så de följer sin kurva ganska bra. BM idag sa att hon som gjorde ULet sist mätte nog lite fel. Sedan trodde hon att bebisen nog skulle komma ut under helgen inte om 3 veckor. Därför bokade hon INTE in mig på en kontroll efter helgen som egentligen var tänkt då fostervattnet ligger under normalgränsen. Flödet såg bra ut men sämre än förra veckan så förhoppningvis kommer ungstackarn ut snart.

Förra veckan sa BM att bebisen vägde 2525g och nu denna vecka ca 2900 men Bm sa i princip att hon som gjorde den de idag var bättre än hon som gjorde de sist. Fast vad vet jag.

Alla mått låg mera normalt nu också inte i underkant dvs.
Mått 1 v38 Huvud
Mått 2 v39 Lårben
Mått 3 v37 Mage

På en vecka har fostervattnet minskat från 99 till 69 gränsen på normalt var 80 allt under är lite men man gör ingenting förrän 50.

11 dagar kvar tills beräknad inte länge kvar alltså, super skönt när de är bortgjort de här med förlossningen.

Bm var super nyfiken på va de var så och jätte trevlig och rolig så hon försökte faktiskt titta efter typ tre gånger och var besviken över att hon inte kunde se va de skulle bli. Hihi jag har en blyg bebis skrattade jag till svar för just nu spelar ingen roll jag får ju veta om någon vecka eller så.



Kommentarer
Gojj

Hihihi en flicka hoppas jag :P Lova vill ha en tjej kompis ;)

2012-02-03 @ 16:34:27
URL: http://detlillaunderverket.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0