Förlossningsberättelse del 1

I onsdags fick vi åka in, värkarna satte igång kl 14 och innan vi var på gång så var det bara 10 minuter mellan dom ibland kom dom tätare ibland kom dom lite längre ifrån men de gjorde riktigt riktigt ont. När jag pratade med förlossning kl 16 sa dom åt mig att vänta till fem minuters mellan värkarna sedan pröva med alvedon, värmekudde osv. Vilket jag totalt ignorerade

Lämna ilias till farmor och farfar på parkeringen till förlossningen klockan var då 17. Vi var nöjda över att ha lämnat grabben och kände oss mera lugn, vi åkte iväg och käkade en rullkebab för jag var övertygad att jag inte skulle få komma in.

Efter middagen tänkte vi att vi kan ju alltid kolla om de hänt något så vi traskade in på förlossningen, dom kopplade in mig till ctg, självklart så visade de bara 1 liten, liten värk.

Barnmorskan pratade om att jag skulle få komma tillbaka senare, om jag hade någonstans att åka medans de skulle sätta fart. Men hon tänkte iaf kolla om de hänt något.

Hon kände på magen, bebisen var inte fixerad och hade inte sjunkit ner men när hon väl kollade om jag var öppen visade de sig att jag var öppen 6cm hade mjuka hinnor och jag skulle få stanna kvar, men hon vart så chockad barnmorskan så hon var tvungen att tillkalla ännu en barnmorska som verkligen fick känna efter så jag var öppen 6cm. Dom rekomenderade ett bad så vi tänkte prova de

Dom hade tända ljus, mysbelysning, spelade dansbandsmusik i stereon, i dom kylda glasen fanns de äppeljuice, super mysigt var det. Däremot hade jag täta onda värkar hela tiden och jag tvivlade på om jag skulle ta mig i badkaret eller än värre hur fan dom skulle få upp mig?!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0