Aha -Amma

Vilken aha upplevelse nu de senaste 2 gångerna jag har ammat har de inte gjort ont alls eller ja lite dom första sugtagen, men de är bara pga såren. Men såren är nog inte långt ifrån att vara 100% okej igen, Luvan har legat lagomt länge och de verkar funka iaf, hon sover som en stock vilket gör mig lite funderasam då Ilias sov så lite, sedan så vet man ju att på kvällen kan de ju vilja amma lite mera och oftare då mjölken är tunnare. Men nu ammade jag vid 17, sedan vid 19 och nu sover hon sött i Peters famn och innan natten är över så har jag nog ammat 3 gånger till.

Idag har hon inte ätit någon ersättning alls -än så länge, mest för jag själv nog har insett att hon borde få i sig allt från mig då det bara sprutar bröstmjölk överallt och dom där 90ml gör nog ingen större skillnad. Jag ammar omkring 8-10 gånger idag tror jag de var så de är inte så farligt tycker jag. Jag blir mer och mera bekväm och det bästa är ju att hon tar tag så snabbt och att hon suger så bra. Ilias var inte alls så. Så vi får se hur det går, tror de kommer gå bra denna gång.

Sedan känns de skönt att BVC kommer på besök på torsdag, så då ser vi om hon börjat gå upp men jag tycker man kan se på henne att hon verkar gå upp i vikt. Sedan att hon faktiskt äter, pinkar och de sprutar bröstmjölk om mig.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0